Bytte, retur og feil på ordre

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur

MERK:  Ved retur av større varer og treningsutstyr,massasjeapparater osv,  må dette selv dekkes av kunden.
Hos Incolise.no er det 30 dagers åpent kjøp.Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:
  • Ha original og uskadet original emballasje
  • Ha alle merkelapper/klistremerker osv. inntakt
  • 60 dagers åpent kjøp
  • 2 års reklamasjonsrett på varer kjøpt hos incolise.no Reklamasjonen må meldes inn snarest og senest 2 måneder etter at skaden ble oppdaget. 
Avvik fra dette kan medføre at retur ikke godkjennes.

Retur av varer :

 

📦Pakk varen(e) å returnere i originalemballasjen

💳Vi krediterer beløpet når vi har mottatt og behandlet returen din

Ved returnering av større varer må kunde melde til incolise.no både skriftlig og mutlig på, info@gmail.com / 96841809,

Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

 

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.(9) Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.(10)

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr             + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år. (11)

 

Angrerett

Rett til å angre kjøp

  1. 1. Incolise AS er alltid en spesialbestilling som tilpasses individuelt til hver enkelt kjøper ved bestillingen.

    2. Incolise AS gir likevel kjøper ensidig rett til innen 60 dager å angre sitt kjøp uten begrunnelse. Perioden er begrenset til 60 dager etter dagen bestilling ble gjort, eller 40 dager etter at levering ble foretatt, avhengig av hvilken dag som faller sist.

  2. Prosedyre for bruk av angreretten

    1. 4.2.1.

      Kjøperen skal meddele Incolise AS at han vil benytte sin angrerett. Meddelelse skal skje til en av de kontaktpunkter som angis i punkt 2.2.

    2. 4.2.2.

      Etter at meddelelse er gitt og bekreftelse er mottatt skal varen, om den er levert, returneres i ubrukt og uskadet stand til: Incolise AS, Utsikten 5, Alta 9517, Norge.Varen må sendes innen 14 dager etter at kjøper har gitt Incolise AS melding om bruk av angreretten etter 4.1.2.

    3. 4.2.3.

      I tilfeller hvor Incolise AS konstaterer at varene er brukt eller skadet, har Incolise AS rett til å gjøre fradrag for et beløp tilsvarende omkostningene ved å bringe varen tilbake til sin opprinnelige tilstand. Slike fradrag kan aldri utgjøre et høyere beløp enn den opprinnelige prisen på varen.

    4. 4.2.4.

      Ved bruk av angreretten må kjøper betale alle utgiftene forbundet med å returnere varen til returadresssen, jf. pkt. 4.2.2.

      Dette gjelder likevel ikke dersom avtalen er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks messesalg).

      Kjøper bærer risikoen for varen under tilbakesendelsen til returadressen.

  3. 4.3.

    Unntak fra angreretten

    1. 4.3.1.

      Angreretten gjelder kun for forbrukere som kjøper varen for sin egen private bruk, jf. forbrukerkjøpsloven § 1 og angrerettloven § 1. Det er ingen angrerett hvis kjøpet er foretatt som et næringskjøp eller hovedsakelig til bruk av næringsdrivende kunde.

    2. 4.3.2.

      Hvis varen er bygget etter særlige spesifikasjoner angitt av kjøper («spesialbestilling»), foreligger heller ingen angrerett for forbrukeren. Ved slik bestilling angis det særskilt i ordrebekreftelsen at det ikke foreligger angrerett.

    3. 4.3.3.

      Angreretten kan i alle tilfelle i sin helhet ikke gjøres gjeldende, hvis varen er installert, fylt opp med vann, ovnen er tent opp eller varen på anden måte er anvendt ut over det som er rimelig i forbindelse med kjøperens rett til å undersøke varen.

Dersom det er skade eller feil på et eller flere produkter du har mottatt, tar du kontakt med Incolise kundeservice slik at vi kan kompensere deg for de ødelagte varene. Dersom pakken din er ødelagt under frakt, ta gjerne bilder/videoer som kan sendes til info@incolise.no slik at vi kan ta saken videre med transportørene våre.

Varen kan returneres til : 

Incolise AS Org.nr. 827246212

Utsikten 5 

Alta , 9517